已經很少在雜七雜八嘮叨些什麼了...

I'm not a person who can stand uncertainty...

I prefer the whole thing to be scheduled in advance rather than having unknown "surprises".

It was a long day today.

Thursday always starts with a 8am class then keep moving till the lecture ends at 18:30.

However, having extra stuff to do, like having dinner with the future exchange students to UWRF, practicing drama & dance for SHU Farewell Party, doing modeled test for TOEIC......

blah blah blah~ And just finished editing the passage of my juniors in Newspeople Club.

Good news came along with this long long day.

I got accepted to the summer intern for July by Public Television Station!!! (Not a big surprise for the position though!.....BUT!

人生最機車的就是這個BUT!!!

我的新聞部實習居然只有七月rrrrrr 

一看錄取名單只有新聞部是一個月調動~可能真的很多人,

所以只能分成兩班人馬進行 trying to be considerate and treasure this opportunity....可是還是無語問蒼天......

我的八月被放生了~好難過!!!原本抱持兩個月都會在媒體實習的 因此放棄其他許多甄選機會(like  Universiade Taipei 2017)

接著還有公關公司的面試 還是去增加自己的面試經驗值~(還要考手寫題,我先暈一圈睡飽飽...因為我這個人本來就沒啥邏輯可言@@)

然後今天再那麼depressed的原因又一!

就是看公視結果前,

三立人資部打來說第一屆段通過(採訪中心),

可是要我立刻做決定能不能暑假去實習...但我心中一直繫著PTS,PTS 

在再三詢問過後,只好先婉拒了...

現在是欲哭無淚 我希望有很充實的暑假

但早早留兩個月給公視的我,居然只有排到七月份的實習

其他媒體又只開放完整兩個月的暑期實習......誰要一個八月突然加進來的實習生啦!!!

豪想哭... 但我沒有眼淚了

Btw,世大運的媒體接待多完美fit 08/01-08/31啊啊啊....

How can you be so ignorant and confident... or suppose to sign for Public Relation Department for the whole two monthes intership.

Sorry... It's been too late  

講完這個參喜參憂的消息,我要繼續變回打不死的蟑螂!

讓我有豐富美滿的八月吧!接受我、接受我   

當然~公視的實習也會好好努力的

(因為大家看起來都好厲害、因為真的很幸運、又很受到眷顧及幫忙....也因為真的豪!想!去!公!視!我一定要加滿油rrrrr    

arrow
arrow
    全站熱搜

    Arissa Wang 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()